عظمت عاشورا

تشریح جنبه های عاشورا

مصیبت عاشورا ابعاد گوناگونی دارد؛ برخلاف آن چه اهل ظاهر می گویند این حادثه، حادثه ای کوچک و محدود است که در یک نقطه جغرافیایی مشخصی اتفاق افتاده و از نظر زمانی هم به حسب ظاهر عمر کوتاهی داشته و در کمتر از یک روز، جنگ به پایان رسیده است؛ این حادثه از عظمت خاصی در عالم برخوردار است. یکی از خصوصیات این حادثه، عظمت و بزرگی آن است و خصوصیت دوم آن وسعت این حادثه است.

حادثه، حادثه ای فراگیر و با جلالت است؛ به طوری که ملکوت کل عالم با این حادثه درگیر است. در زیارت عاشورا مکرر خوانده ایم: «يَا أَبَا عَبْدِاللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِيبَةُ بِكَ [بِكُمْ ] عَلَيْنَا وَ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ الْإِسْلامِ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِيبَتُكَ فِي السَّمَاوَاتِ عَلَى جَمِيعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ».[1] مصیبت به واسطه تو بر ما عظمت و جلالت یافته، نه اینکه مصیبت تو فقط بر ما عظمت دارد، بلکه این مصیبت برای همۀ آسمانی ها بزرگ است.

بنابراین، این حادثه به حسب ظاهر حادثه ای محدود است، ولی همۀ عوالم، ملکوت عالم، آسمان و زمین با این حادثه درگیر هستند. در جای دیگریی از این زیارت می خوانیم: «مُصِيبَةً مَا أَعْظَمَهَا وَ أَعْظَمَ رَزِيَّتَهَا فِي الْإِسْلامِ وَ فِي جَمِيعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ [الْأَرَضِينَ ]».[2] مصیبتی است که برای اسلام بلای بسیار سنگینی بود. این مصیبت بر همۀ آسمان ها و زمین سنگینی می کند. در روایات ما هست که همۀ عوالم بر وجود مقدس سید الشهدا(علیه السلام) گریسته اند. از عالم ملک، از گیاهان و نباتات و حیوانات تا جمادات، هم چنین عالم ملائکه و انسان و جن، همه و همه بر حادثه عاشورا گریسته اند. این احادیث سخن کسانی است که ملک و ملکوت عالم را می دیدند. حرف بی حساب و کتابی نیست. آن چه در عالم واقعیت داشته، بیان می کردند. چشمی می خواهد که بتواند حجاب ملک را کنار بزند و ببیند تمام عالم، ملک و ملکوت در این حادثه مبتلا و گرفتار هستند. روایات ما بیان می کند، ماهی های دریا، پرندگان و جمادات گریسته اند.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: عظمت عاشورا عشورا

ادامه مطلب
[ جمعه 30 شهريور 1397 ] [ 13:26 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

شکوه عاشورا در امام زاده علی اکبر(ع) چیذر به روایت تصویر

عزاداری شب عاشورای حسینی در امامزاده علی‌اکبر چیذر

عزاداری شب عاشورای حسینی در امامزاده علی‌اکبر چیذر

عزاداری شب عاشورای حسینی در امامزاده علی‌اکبر چیذر

عزاداری شب عاشورای حسینی در امامزاده علی‌اکبر چیذر

عزاداری شب عاشورای حسینی در امامزاده علی‌اکبر چیذر

کد هدایت به بالا


[ جمعه 30 شهريور 1397 ] [ 12:55 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

عکس عاشورا

عزاداری عاشورای حسینی تهران - بازار بزرگ تهران

عزاداری عاشورای حسینی تهران - چهارراه گلوبندک

عزاداری عاشورای حسینی تهران - ده‌ونک

عزاداری عاشورای حسینی تهران ـ تکیه بزرگ تجریش

کد هدایت به بالا


[ جمعه 30 شهريور 1397 ] [ 12:51 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

نتانیاهو: به اقدام علیه ایران ادامه می‌دهیم

نتانیاهو: به اقدام علیه ایران ادامه می‌دهیمنخست‌وزیر رژیم صهیونیستیروز پنج‌شنبه بار دیگر مدعی شد این رژیم به اقدامات خود علیه ایران در سوریه ادامه می‌دهد.

به نوشته وب‌سایت «تایمز اسرائیل»، بنیامین نتانیاهو چند روز پس از سقوط هواپیمای روسی در سوریه همچنین مدعی شد: «اسرائیل باید تمام تلاش خود را برای عدم وقوع جنگ انجام دهد، اما اگر جنگی بر ما تحمیل شود، با تمام قدرت علیه کسانی که قصد کشتن ما را دارند، اقدام می‌کنیم».

نتانیاهو: به اقدام علیه ایران ادامه می‌دهیم



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, بنیامین نتانیاهو_رژیم صهیونیستی
[ جمعه 30 شهريور 1397 ] [ 12:48 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

امتداد خون شهیدان کربلا

تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس / امام خامنه‌ای: خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلا است.

تصویرسازی/ امتداد خون شهیدان کربلا

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, امتداد خون شهیدان کربلا
[ جمعه 30 شهريور 1397 ] [ 12:47 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

«عراق جدید» یک عضو اصیل و مؤثر در محور ایران

 

«عراق جدید» یک عضو اصیل و مؤثر در محور ایرانروزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به انتخاب رئیس جدید پارلمان عراق نوشت انتخاب محمد الحلبوسی به منزله پیروزی دیگری برای ایران و شکست دیگری برای آمریکاست که بیش از یک تریلیون دلار برای حمله به عراق هزینه کرد و عراق جدید، عضو مؤثری در محور ایران خواهد بود.

 

روزنامه اینترنتی رأی الیوم که از لندن به روز می شود با اعلام این مطلب در سرمقاله خود نوشت: نکته تأمل برانگیز آن است که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نخستین کسی بود که پس از انتخاب محمد الحلبوسی به عنوان رئیس جدید پارلمان عراق به وی تبریک گفت.

«عراق جدید» یک عضو اصیل و مؤثر در محور ایران

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز_ عراق_محمدالحلبوسی_رئیس پارلمان_محور ایران
[ جمعه 30 شهريور 1397 ] [ 12:45 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

هدف قرار گرفتن اتاق عملیات متجاوزان در ساحل غربی یمن توسط پهپاد قاصف

هدف قرار گرفتن اتاق عملیات متجاوزان در ساحل غربی یمن توسط پهپاد قاصفمنابع یمنی روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه از عملیات پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع متجاوزان در ساحل غربی یمن خبر دادند.

یک منبع وابسته به یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن گفت: اتاق عملیات متجاوزان در ساحل غربی یمن پس از رصد دقیق با پهپاد قاصف ۱ هدف قرار گرفته است.

همزمان منابع یمنی از دفع یورش مزدوران وابسته به آل سعود در منطقه حیفان در استان تعز خبر دادند و اعلام کردند: ارتش و کمیته های مردمی یمن یورش مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی را در تعز دفع کرده اند.

هدف قرار گرفتن اتاق عملیات متجاوزان در ساحل غربی یمن توسط پهپاد قاصف

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز_پهپاد_ارتش_کمیته های مردمی_یمن
[ جمعه 30 شهريور 1397 ] [ 12:43 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

وداع با 135 شهید گلگون کفن در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع)/ مردم باحضورشان چهره شهر را تغییر دادند+ فی

مراسم تشییع پیکرهای پاک و مطهر ۱۳۵ شـهید گمنام تازه تفحص شده ایام دفاع مقدس، صـبح امروز پنـج شــنبه (۲۲ شهریورماه) مصـادف با سـوم محـرم الحـرام در تهران از سـاعت ۹ صبح از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شــهدا برگزار شد.

گفتنی است مراسـم شـب وداع با این شـهدا، شب گذشته( چـهارشـنبه ۲۱ شهریور ماه) همـزمان با اقـامۀ نـماز جماعت مغرب و عشاء در «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» ( واقع در تهران میدان ونک - بزرگراه شهید حقانی - انتهای خیابان سرو - روبروی پارک طالقانی ) برگزار شد.

همچنین روز دوشـنبـه ۲۶ شـهریور ماه مصادف با هفتم محرم الحرام ، مراسم تشـییع شـهدای گمنام در شهرهای اصفهان ، شیراز، اهواز ، مشهدمقدس ، تبریز ، ساری ، کرمان و کرمانشاه با حضور خیل عظیم امت حزب الله به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

مشروح مراسم وداع و تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهیدان گمنام دفاع مقدس را در ادامه می‌خوانید:

وداع با 135 شهید گلگون کفن در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع)

بیشتر بخوانید:وداع با ۱۳۵ شهید گلگون کفن در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع)/ مردم باحضورشان چهره شهر را تغییر دادند+ فیلم و عکس

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, وداع با 135 شهید_ گلگون کفن_ایام سوگواری_سیدالشهدا, ع
[ جمعه 23 شهريور 1397 ] [ 1:9 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

فرمانده نیروی هوایی ارتش از مجتمع اوج بازدید کرد

امیر خلبان عزیز نصیرزاده

امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش از مجتمع اوج فرماندهی آماد و پشتیبانی نهاجا بازدید کرد.

امیر خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در بازدید سه ساعته از مجتمع اوج فرماندهی آماد و پشتیبانی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در نیروی هوایی، اطلاع و رسیدگی به مشکلات و پیشنهادهای کارکنان است.

وی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) منبی بر کار جهادی اظهار داشت: باید از حداکثر ظرفیت‌های موجود در مجتمع اوج بهره برداری شود.

در ادامه فرمانده نیروی هوایی ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجتمع، دیداری صمیمی و به دور از تشریفات با مدیران، کارکنان و کارگران در جهت کسب اطلاع از دغدغه ها و مشکلات و بهره برداری بیشتر از توانمندی های موجود انجام داد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش از مجتمع اوج بازدید کرد

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز_ارتش_مردمی_مقتدر
[ جمعه 23 شهريور 1397 ] [ 1:7 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

داستان مادر عاشورایی

«مــادر»

پرده جلوی در چادر بالا زده شد، جعفر از داخل چادر بیرون آمد. خمیازه­ای کشید و همزمان کششی به عضلات بالا تنه­اش داد. اشعه­های خورشید تازه از کرانه­های مشرق بیرون آمده، برآسمان تابیده و دشت وسیع را روشن کرده بود. چند روز بود که او و خانواده­اش که شامل برادر و مادرش بودند به همراه قافله که از مکه به سمت شهر کوفه حرکت کرده بود، در این بیابان به طور موقت ساکن شده بودند. نسیم صبحگاهی صورتش را نوازش می­کرد. نگاهی به اطراف انداخت. جنب و جوش افرادی که بین چادرها در رفت و آمد بودند، کسانی دو یا سه نفره با هم گفت و گو می­کردند و جمعیت زیادی که در فاصله نه چندان دور اردو زده و تصویر آنان مانند شبه دیده می­شد را از نظر گذارند. اوضاع عادی به نظر نمی­رسید. در این چند روز آرامشی در این محل وجود نداشته، وضعیت اینجا با تمام منزلگاه­هایی که در مسیر راه توقف داشته­اند، متفاوت بوده. هر روز  و هر ساعت عده­ای آمدند و عده­ای رفتند، خبرهای نگران کننده­ای از سرانجام این توقف اجباری شنیده، ولی امروز وضعیت کاملاً متفاوت و فوق­العاده به نظر می­رسید. نفس عمیقی کشید، ذکری را زیر لب زمزمه کرد و به داخل چادر بازگشت. برادرش در گوشه چادر نشسته، به گوشه­ای خیره شده بود. نگرانی از چهره­اش کاملاً هویدا بود.

از او پرسید: مادر کجاست؟

عون روی خود را به طرف جعفر برگرداند: چند لحظه پیش، قبل از اینکه از خواب بیدار شوی، اینجا بود.

جعفر در گوشه چادر نشست، به بالش تکیه زد، در حالی که دستش را زیر چانه­اش گرفته بود گفت: فکر کنم مادر دیشب لحظه­ای نخوابیده، از نگرانی تا صبح بیدار بوده

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: داستان مادر عاشورا

ادامه مطلب
[ جمعه 23 شهريور 1397 ] [ 1:3 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

پادشاه سعودی به دنبال تعیین جانشینی جدید برای خود است

نشریه اسپانیایی: پادشاه سعودی به دنبال تعیین جانشینی جدید برای خود است

 به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یک نشریه اسپانیایی از تلاش پادشاه عربستان سعودی برای یافتن جانشین جدید برای خود خبر داد.

نشریه «پوبلیکو» با انتشار گزارشی به بررسی مشکلات داخلی و خارجی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، پرداخت.

این نشریه اسپانیایی نوشت: طرح‌های مورد نظر ولیعهد سعودی با پیچیدگی‌های ریشه‌ای به ویژه در جنگ یمن روبرو شده است و حمله هوایی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی بیانگر این مسئله است.

احتمال برکناری محمد بن سلمان از ولیعهدی



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, عربستان, بن سلمان, حکومت ترور و وحشت
[ جمعه 16 شهريور 1397 ] [ 12:28 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ارتش حافظ منافع ایران در دریای خزر است/ طراحی جنگنده صاعقه نمونه دیگری از خودباوری بود

ارتش حافظ منافع ایران در دریای خزر است/طراحی جنگنده صاعقه نمونه دیگری از خودباوری بود/«کوثر» جایگزین جنگنده‌های قدیمی می‌شودامیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: منطقه‌ای که در دریای خزر متعلق به ایران است و منابع کشور ما در آن منطقه وجود دارد از سال ۷۷ تا امروز توسط نیروی دریایی و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش حفاظت شده و الان هم محافظت می‌شود. آبان ماه سال گذشته با حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، امیر دریادار حبیب الله سیاری که از مردادماه سال ۱۳۸۶ فرماندهی نیروی دریایی ارتش را برعهده داشت، به سمت معاونت هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش منصوب شد.

با امیر دریادار سیاری در خصوص موضوعات مختلف ازجمله معیشت کارکنان، دستاورد‌های مختلف اخیر مانند جنگنده کوثر، حضور ارتش در دریای خزر و... گفتگو کردیم که مشروح آن را در ادامه خواهید خواند.

«کوثر» جایگزین جنگنده‌های قدیمی می‌شود

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, قهرمان, انقلابی, جنگنده
[ جمعه 16 شهريور 1397 ] [ 12:25 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

نیروهای مسلح کشور، طومار هر متجاوزی را در کم‌ترین زمان در هم می‌پیچد

نیروهای مسلح کشور، طومار هر متجاوزی را در کم‌ترین زمان در هم می‌پیچد امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در مراسم هشتمین دوره جشنواره مالک اشتر اظهار کرد: بالاترین و بهترین نعمت، نعمت ولایت است و خداوند هم ما را از بالاترین نعمت خود بهره مند کرده است که باید شکرگزار بود و هیچ شکرگزاری بالاتر و بهتر از اطاعت پذیری نیست.

وی افزود: مالک اشتر، این سردار رشید اسلام، ولایت مداری را برای ما تفسیر کرد و ما او را مجسمه ولایتمداری می دانیم؛ باید مالک اشتر را مقتدا و الگوی خود بدانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: ما سه اصل مهم در نیروی زمینی ارتش داریم که عبارتند از ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته سالاری. امروز نیروی زمینی به نیرویی تبدیل شده که تابلویی که او را در درجه اول تعریف می کند، ولایت مداری است.

طومار هر متجاوزی را در کم‌ترین زمان در هم می‌پیچد

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, انقلابی, قهرمان
[ جمعه 16 شهريور 1397 ] [ 12:24 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان:

هدف دشمن در جنگ رسانه‌ای ایجاد اضطراب، یأس و بدبینی در مردم است/ایجاد تشکیلات موازی با دولت راه اصلاح نیست

رهبر معظم انقلاب فرمودند: دعوا و ایجاد تشکیلات موازی با دولت، اصلاح کار نیست؛ کار جهادی باید توسط خود مسئولین و از مجاری قانونی انجام گیرد.

اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردندحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (پنجشنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان فرمودند:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمدلله ربّ العالمین والصّلاه والسّلام علی سیّدنا ابی‌القاسم المصطفیٰ محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّهالله فی ‌الارضین (ارواحنا فداه و عجّل الله فرجه و صلوات الله علیه).

خیلی خوش‌آمدید آقایان محترم؛ بنده تشکّر میکنم از اینکه زحمت کشیدید و بعد از این اجلاس پُرکاری که در این دو روز داشتید، امروز را لطف کردید و اینجا تشریف آوردید.

بیشتر بخوانید:ایجاد تشکیلات موازی با دولت راه اصلاح نیست


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, رهبر معظم انقلاب, مجلس خبرگان
[ جمعه 16 شهريور 1397 ] [ 12:22 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

افتتاح خط تولید موتور پیشرفته الکتریکی مغناطیس در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع

خط تولید موتور پیشرفته الکتریکی مغناطیس دائم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، معاونین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ‌در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افتتاح شد.

افتتاح خط تولید موتور پیشرفته الکتریکی مغناطیس در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاعسازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه ‌ماموریت خود مبنی بر ارائه سرریز تکنولوژی و فناوری‌ها‌ به بازار و در پی فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ‌توجه به "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، علاوه بر تامین موتورهای الکتریکی پیشرانه شناورهای دریایی و زیردریایی، اقدام به ساخت موتورهای الکتریکی جهت موتور برقی، دوچرخه برقی، اسکوتر برقی و موتور کولر آبی کرده و در حال حاضر با تولید موتورهای الکتریکی پربازده در سطح کشور از جلوداران تکنولوژی در این عرصه است.

سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از سال ۱۳۸۵ تحقیقات خود را در زمینه ماشین‌های مغناطیس دائم در مرکز توسعه فناوری پیشرانه الکتریکی آغاز کرد و هم‌اکنون با دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت این نوع ماشین‌ها، موتورهای مغانطیس دائم به همراه درایو کنترل سرعت در این‌ سازمان طراحی و ساخته می‌شود.

تولید موتور پیشرفته الکتریکی مغناطیس در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع.

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, انقلابی, قهرمان
[ جمعه 16 شهريور 1397 ] [ 12:20 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

آسمان ایران در حصار امنیت و دیوار نفوذناپذیر قرارگاه پدافند هوایی ارتش

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) آجا پیامی صادر کرد.

آسمان ایران در حصار امنیت و دیوار نفوذناپذیر قرارگاه پدافند هوایی ارتشبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) آجا پیامی صادر کرد.

متن پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) آجا به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ

دشمنی‌ها و تهدید‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سالی که از عمر با برکت انقلاب می‌گذرد، هرگز لحظه‌ای متوقف نشده و همین موضوع دلیل و لازمه هوشیاری همیشگی تمامی نیرو‌های دفاعی کشور را روشن می‌کند. قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با حکمت، درایت و درک دقیق و عمیق فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در راستای تغییرات ترفند‌ها و تاکتیک‌های دشمن شکل گرفت و در طول ۱۰ سالی که از تشکیل آن گذشته، همچون پیش از آن و به ویژه روز‌های دفاع مقدس، چشم بیدار و گوش شنوای دفاعی کشور مقدس اسلامی بوده و آسمان ایران در حصار امنیت و دیوار نفوذناپذیر قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش است.

پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ان شاء الله و به یاری خداوند بزرگ، همواره به سوی رشد و استحکام بیش از پیش سازمان پدافندی همراه با شناخت اهداف و عمل دشمن، تقویت آموزش‌ها، نگهداری به روز از ابزار و تجهیزات و استفاده حداکثری از آنها، هوشیاری و بهنگام بودن آمادگی‌ها با بهره‌گیری از روش‌های متنوع پدافندی در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های مرتبط لشکری و کشوری حرکت خواهد کرد.

دهمین سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) را به پیشگاه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) و فرماندهان و کارکنان این قرارگاه تبریک و تهنیت گفته توفیق روزافزون این قرارگاه در حفظ و حراست از مرز‌های آسمانی سرزمین ایران، ذیل سایه توجهات امام عصر (عج) و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا را از خداوند منان خواستاریم».

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

انتهای پیام/

کد هدایت به بالا


[ یک شنبه 11 شهريور 1397 ] [ 22:13 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا، چشم بینای حفاظت از آسمان کشور

 دهم شهریور ماه سال ۱۳۸۷ با فرمان تاریخی فرمانده معظم کل قوا به عنوان سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیا (ص) آجا به ثبت رسید. این قرارگاه به عنوان بازوی قدرتمند و توانمند نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ممتاز و نقش راهبردی مؤثر و کارآمدی در ارتقای توان رزمی و بازدارندگی ایران اسلامی برخوردار بوده و امنیت روزافزون آسمان جمهوری اسلامی ایران و عبور و مرور روزانه صد‌ها پرواز داخلی و بین‌المللی از آسمان کشورمان حاصل تلاش خستگی‌ناپذیر و بیداری و هوشیاری شبانه‌روزی دلاورمردان پدافند هوایی است.

شکست توطئه های دشمن با امنیت روزافزون آسمان کشور همراه

 

بیشتر بخوانید:

فرمانده و کارکنان قرارگاه پدافند هوایی با امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

آسمان ایران در حصار امنیت و دیوار نفوذناپذیر قرارگاه پدافند هوایی ارتش.

پدافند هوایی با احاطه به معابر نفوذی و تاکتیک‌های دشمنان آنان را با چالش روبه‌رو ساخته است.



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, قهرمان, انقلابی, پدافند هوایی
[ یک شنبه 11 شهريور 1397 ] [ 22:11 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

اواخر سال جاری سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد بومی عملیاتی می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: در اواخر سال جاری خبرهای مسرت‌بخش عملیاتی شدن سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد بومی به اطلاع ملت خواهد رسید.

اواخر سال جاری سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد بومی عملیاتی می‌شودامیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران اظهار کرد:

دشمن عظم خود را جزم کرده تا با اعمال تهدید‌ها، فشار‌های بی سابقه‌ای به جمهوری اسلامی ایران وارد کند البته باید گفت که بعد از پیروزی انقلاب همیشه این دشمنی‌ها و فشار‌ها وجود داشته، اما شکل، روش و نوع و شدت تهدید‌ها و توطئه‌ها در مقاطع مختلف فرق کرده است.

قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ، چشم بینای حفاظت از آسمان کشور



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, قهرمان, انقلابی, پدافند هوایی
[ یک شنبه 11 شهريور 1397 ] [ 22:10 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

هدف قرار گرفتن کشتی جنگی عربستان در سواحل جیزان

هدف قرار گرفتن کشتی جنگی عربستان در سواحل جیزان یک منبع وابسته به نیروی دریایی یمن روز شنبه 10 شهریورماه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور یک کشتی جنگی عربستان سعودی را در سواحل جیزان هدف قرار داده است.

این منبع با اشاره به تلفات وارده به نظامیان سعودی بیان کرد: متجاوزان، زخمی شدگان را از کشتی جنگی سعودی به بیمارستان های جیزان منتقل کرده اند. عملیات ضد کشتی جنگی عربستان در واکنش به هدف قرار دادن ماهیگیران یمنی در سواحل یمن است.

اتهام‌زنی به ایران برای حضور در یمن ؛ فرارِ رو به جلو از نوع سعودی



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, یمن, عربستان, امارات, جنایت
[ یک شنبه 11 شهريور 1397 ] [ 22:9 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

پاسخ رهبر انقلاب به سوال "چرا برجام را آتش نزدید؟" + فیلم

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود علت آتش نزدن برجام را شرح دادند.

رهبر معظم انقلاب، حضرتآیت الله خامنه ای در بخشی از سخنان خود فرمودند رابطه با اروپا باید ادامه پیدا کند اما هرگز نباید به کشورهای اروپایی اطمینان کرد و باید از این کشورها قطع امید شود.

ایشان علت آتش نزدن برجام را هم اینگونه توصیف کردند که شاید بتوان منافع ملی را تامین کرد و اگر این منافع تامین نشود ماهم توافق را آتش خواهیم زد.

پاسخ رهبر انقلاب به سوال "چرا برجام را آتش نزدید؟" + فیلم



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, رهبر معظم انقلاب, هیئت دولتت, برجام
[ یک شنبه 11 شهريور 1397 ] [ 22:8 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

درگیری لفظی نجاح محمدعلی با مجری من و تو بر سر خبر کذب خدمات جنسی در مشهد + فیلم

کارشناس عراقی شبکه من و تو جواب یاوه گویی‌های مجری این شبکه را داد.

نجاح محمدعلی کارشناس عراقی شبکه ماهواره‌ای من‌ و تو در واکنش به خبر کذب خدمات جنسی در مشهد که توسط مجری این شبکه خوانده شد، گفت: اگر من در ایران بودم شما را محاکمه می‌کردم.

وی افزود: شما به کدام حق می‌گویید ایرانیان یا عراقی‌ها، این کار شما بسیار اشتباه است. در اربعین پاسخ این توطئه را خواهید گرفت.

درگیری لفظی نجاح محمدعلی با مجری من و تو بر سر خبر کذب خدمات جنسی در مشهد + فیلم

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, نجاح محمدعلی, مجری من و تو, خبر کذب, خدمات جنسی
[ یک شنبه 11 شهريور 1397 ] [ 22:7 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

احساس نگرانی اروپایی ها از بحران آفرینی آمریکا در منطقه

برجام

                                مذاکرات برجام

با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، بخصوص پس از خروج یک جانبه او از توافق هسته‌ای، اروپایی‌ها احساس کردند منطقه خاورمیانه در آستانه بحران جدیدی قرار گرفته است.

اخیراً مجله آلمانی دیر اشپیگل در سرمقاله خود به این نگرانی‌های اروپا پرداخته و نوشته است: سیاست ترامپ در قبال ایران، تهدیدی برای امنیت اروپاست؛ وقت آنست که اتحادیه اروپا در برابر رئیس‌جمهور آمریکا ایستادگی کند.

اشپیگل ادامه داده: بسیار محتمل است که بزودی درباره بحران ایران صحبت کنیم؛ پس از بحران یورو، بحران اوکراین و بحران پناهندگان، این (بحران ایران)، ممکن است اتفاق سرنوشت‌ساز بعدی دوران صدارت آنگلا مرکل باشد و بار دیگر، آلمان و اروپا ممکن است به درون بحرانی بلغزند که بسیار قابل‌پیش‌بینی است

پس از بحران پناهندگان، مرکل خودش گفت که سیاست بی‌تفاوتی اشتباه بوده است؛ ما بایستی متوجه می‌شدیم که چه چیزی در حال اتفاق افتادن بود و زودتر تدبیری می‌اندیشیدیم.

بنا به ادعای این مجله، چنین امری درباره ایران هم صدق می‌کند و این کشور بی‌قرار است.

به نوشته اشپیگل، تحریم‌های سختی که ترامپ قصد دارد علیه ایران اجرا کند، وضعیت را بدتر خواهد کرد.

دولت آمریکا هدف خود را صریحا به زانو درآوردن نظام اسلامی ایران عنوان کرده و تحریم‌ها برای وادار کردن ایران به بازگشت به میز مذاکرات طراحی شده‌اند.

این مجله آلمانی، نگرانی‌های اروپایی را اینگونه تشریح کرد: خاورمیانه همسایه اروپا است و آنچه آنجا اتفاق می‌افتد، تبعات فوری برای اروپا خواهد داشت. لذا اگر آمریکا آتش بی‌ثباتی در منطقه را برافروزد، امنیت اروپا در خطر خواهد بود اما خود آمریکا، در یک موقعیت بسیار متفاوتی قرار دارد.

اشپیگل در ادامه از سیاست منفعلانه آلمان در برابر اقدامات ترامپ انتقاد کرد و نوشت: تاکنون، پاسخ آلمان به سیاست آتش‌افروز ترامپ در قبال خاورمیانه، بسیار منفعلانه بوده است؛ در ماه می، هنگامی که او قصدش برای خروج از توافق هسته‌ای را اعلام کرد، مرکل با بریتانیا و فرانسه همراه شد و فقط در حد انتقاد ملایمی واکنش نشان داد.

اشپیگل در پایان خاطرنشان کرد: در اوایل نوامبر، ترامپ قصد دارد دور دوم تحریم‌های سخت‌تر را اجرا کند؛ این تحریم‌ها صادرات نفت ایران را غیرممکن می‌کند؛ کاخ سفید می‌خواهد خط حیاتِ اقتصاد ایران را قطع کند.

 

نویسنده در انتها پیشنهاد کرد: در حال حاضر اروپا نه تنها باید برجام را حفظ کند، بلکه باید آمریکا را متوجه سازد که سیاست بی ثابت سازی ایران، در تضاد با منافع امنیتی اروپا است.

ملاحظه: همانطوری که از سیاق سرمقاله بالا استنباط می شود، نویسنده کاملاً مرعوب تهدیدات کاخ سفید شده و براین باور است که آمریکا و همپیمانانش می توانند با تحریم های کذایی، نظام جمهوری اسلامی را بزانو درآورند، درحالی که به هیچ عنوان چنین چیزی محقق نخواهد شد و نه تنها آمریکا بلکه رژیم صهیونیستی، اروپا و سایر رژیم های استکباری هم درصورت هم افزایی نمی توانند در عزم و اراده پولادین نظام اسلامی کمترین انفعالی را ایجاد نمایند زیرا منبع اصلی اقتدار ایران، قدرت لایزال الهی است و مادامی که این نظام از ناحیه حق تعالی حمایت می شود، تمام قدرت های مادی و ظاهری در برابر آن هیچ و پوچند و این، شعار نیست بلکه ریشه در آیات قرآن دارد؛ البته با توجه به عنایات باری تعالی.

نکته مهم دیگرِ سرمقاله، توصیه به حفظ برجام است که بخوبی نشان می دهد اروپایی ها، دقیقا در همان مسیر آمریکا و رژیم صهیونیستی گام برداشته و حاضر به هزینه کردن برای حفظ آن نیستند و دلخوش کردن مسئولین اجرایی ما به حمایت اروپا، فقط می تواند در حدّ یک سراب و یک توهم تلقی شود.

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اروپا #برجام #اشپیگل #چالش_دعوت_به_هوشیاری #مرد_میدان_باش #بحران
[ جمعه 9 شهريور 1397 ] [ 22:47 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

تهدید و پیشنهاد مذاکره ی همزمان از سوی آمریکا؛ بیانگر چماق و هویج است

در طول چهار دهه گذشته، نظام سلطه مرکب از کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و قارون‌های منطقه‌ای به رهبری شیطان بزرگ آمریکا در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران سنگ تمام گذاشته و انواع توطئه‌ها به بهانه‌های مختلف (حقوق بشر، تهدید صلح جهانی، تروریسم و…) اعم از حمله نظامی، ترور، کودتا، خرابکاری، جاسوسی، تحریم اقتصادی و… را علیه ایران اسلامی به‌کار بسته‌اند که بحول و قوه الهی در برابر اراده پولادین ملت مقاوم و سرفراز ایران مستمراً طعم تلخ ناکامی را تجربه کرده‌ اما باز هم دست از دشمنی بر نداشته‌اند چرا که این نظام را مولد بیداری ملت‌ها و تهدید‌کننده منافع استکباری و استعماری خود در جهان می‌دانند و با اصل نظام اسلامی مشکل دارند و مابقی مسائل صرفا بهانه‌است.

در دور جدید دشمنی شیطان بزرگ، رئیس‌جمهور سفیه و گستاخ آمریکا با خروج از برجام و زیر پا گذاشتن تمامی وعده و وعیدها، دشمنی علیه ملت ایران را بر تشدید فشارهای اقتصادی از طریق جنگ دلار و جنگ روانی و شایعه سازی بر بستر واگرایی و ناامید کردن مردم از نظام متمرکز نموده است.

آنچه که در توطئه جدید آمریکا حائز اهمیت به نظر می رسد، اینست که:
– ریشه نابسامانی اقتصادی امروز را باید در داخل و در سال‌های گذشته و در سوءمدیریت، فاصله گرفتن مسئولان از مردم، رشد اشرافی‌گری در مسئولان، دل بستن به مدل‌های اقتصادی وارداتی و غربی، سیاست زدگی حزبی و غفلت از ظرفیت‌های مدیریتی کشور، غفلت از اقتصاد مقاومتی و… جستجو کرد.

– موفقیت توطئه‌ دشمن در گرو همراهی تمام عیار غربگرایان و غربگدایان، شبکه رسانه‌های داخلی همسو با دشمن، افراطیون سیاسی و… است.

– در همه توطئه‌های گذشته تا کنون ردّ پای همراهی آشکار و گسترده کشورهای اروپایی و سفارت‌خانه های آنان دیده شده‌ و می شود.

ملاحظه: در طول ۴۰ سال گذشته همواره از قدرت و هژمون آمریکا کاسته‌ شده و متقابلا بر اقتدار و استحکام و عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی افزوده شده است. 

نظام مقتدر اسلامی در روزهایی که فاقد کمترین قدرت نظامی و اقتصادی و سیاسی بود و دشمن در بالاترین سطح قدرت هم بود، با صلابت بر دسیسه‌های دشمن غلبه کرده و طبعا اینک که شیطان بزرگ به ببر کاغذی تبدیل شده و همچون شیر بی دندان نعره می‌کشد، به طریق اولی نباید فریب دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن و سست‌ اراده های داخلی را خورده و تسلیم جنگ روانی دشمن شویم.

عقل و منطق و تجربه به ما می‌آموزد که هرگز جنگی واقع نخواهد شد و بین ایران و شیطان بزرگ هم هیچ مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت و نظام اسلامی همچنان با قدرت از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.

نکته بسیار مهم و شایان توجه در این خصوص اینکه سردمداران آمریکا بر این تصور بودند که با بازی چماق و هویج، بطور قطع ایرانی ها با اشتیاق تن به مذاکره خواهند داد اما با تدبیر مقام معظم رهبری، این خیال واهی تبدیل به کابوسی برای آنها شده و تاکنون بیش از ۹ بار ترامپ خواستار مذاکره شده و دهها بار نیز سایر مقامات کاخ سفید برای مذاکره ابراز تمایل کرده اند و چون نتیجه نگرفته اند اخیرا به خیال خامِ افزایش تهدید، یک گروه ویژه در وزارت خارجه در مورد ایران تشکیل داده اند که همگی نشان از بی نتیجه بودن تلاش ها و تقلاهای شیطان بزرگ دارد.

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: مذاکره #چالش_دعوت_به_هوشیاری #مرد_میدان_باش #آمریکا #ترامپ #چماق_هویج #غرب_گراها
[ جمعه 9 شهريور 1397 ] [ 22:45 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

ساخت بوگاتی واقعی با یک میلیون قطعه لگو

گروه فناوری: کارخانه اسباب‌بازی سازی لگو طی یک همکاری با شرکت خودروسازی بوگاتی برای اولین بار اقدام به ساخت یک خودروی واقعی با استفاده از قطعات لگو در تمام قسمت‌های آن کرده است.
ساخت بوگاتی واقعی با یک میلیون قطعه لگو
 تا کنون خودروهای سوپر اسپرت در مقیاس یک هشتم  و از قطعات لگو ساخته شده بود، اما این اولین بار است که یک خودرو با اندازه واقعی آن هم با قابلیت رانندگی با این اسباب‌بازی معروف ساخته می‌شود.شرکت خودروسازی بوگاتی با همکاری کارخانه لگو، تمام قطعات مدل بوگاتی شیرون خود را با استفاده از قطعات لگو ساخته است. موتور آن با قدرت ۵.۳ اسب بخار از بیش از ۲۳۰۰ لگو ساخته شده است.البته این خودرو به سرعت نمونه اصلی نمی‌رسد، اما "لگو شیرون" (Lego Chiron) یک تحقق بسیار تمیز از رویای ساختن یک خودروی کامل از قطعات اسباب‌بازی است.ساختن این خودرو بیش از ۱۳ هزار ساعت زمان برده و در ساخت آن از بیش از یک میلیون قطعه لگو استفاده شده است. وزن نهایی این خودرو نیز ۱۵۰۰ کیلوگرم است.سازندگان حتی آن را به همان جاده‌ای در آلمان (Ehra Lessien) بردند که شیرون اصلی در آن اولین مسیر خود را پیمود و آزمایش پس داد.لگو شیرون نه تنها به حرکت درآمد، بلکه به سرعت بیش از ۲۰ کیلومتر در ساعت رسید. در حالی که در ساخت آن از هیچ مواد خارجی و بیرونی غیر از قطعات لگو نظیر چسب یا زیرساخت فلزی استفاده نشده است."اندی والاس" یک راننده مسابقه سابق با پیروزی‌های متعدد که برای اولین بار پشت این خودرو نشست، گفت: وقتی اولین بار "لگو شیرون" را دیدم، دقت ساخت آن و توجه دقیق به جزئیات در لحظه من را تحت تاثیر قرار داد.

کد هدایت به بالا


[ جمعه 9 شهريور 1397 ] [ 22:41 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

بدسلیقگی برخی از خبرگزاری های ارزشی که منجر به تضعیف نیروهای مسلح می شود

 

بدسلیقگی برخی از خبرگزاری های ارزشی که منجر به تضعیف نیروهای مسلح می شود

اخیرا تعدادی از خبرگزاری های ارزشی از جمله تسنیم، مشرق، تی نیوز، و… اقدام به طرح موضوعاتی نموده و خاطراتی را در تیتر اول خود و یا در متن گزارش خبری آورده اند که منجر به تضعیف نیروهای مسلح می شود؛ از جمله:

در حماسه‌سازان «تنگه ابوقریب» مطرح شد؛

افسر ارتشی که در حال فرار بود، الگوی امروز ماست یک افسر جوان ارتشی را در حال فرار دیدیم که جلویش را گرفتیم این افسر جوان گفت که یگان و فرمانده‌ام از میدان رفتند و من هم باید بروم اما ما ماجرا را برایش توضیح دادیم و از او خواستیم که همراه ما بیاید.

همچنین خبرگزاری تسنیم در گزارش مشابهی تحت عنوان زیر می نوسید:مراسم گرامیداشت «حماسه‌سازان تنگه ابوقریب» گردان عمار لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) به‌‌همت حوزه فرهنگ حماسه و مقاومت خبرگزاری تسنیم برگزار شد.و در ذیل آن همان ماجرا را نقل می کند که این بدسلیقگی به تضعیف نیروهای مسلح منجر خواهد شد.

ملاحظه: در شرایطی که فرمانده کل ارتش با اظهارات و اقدامات تحسین برانگیز خود، جلوه یک پارچه و متحدی را از نیروهای مسلح ارائه می دهد و راه هرگونه اختلاف و تضعیفی را بر دشمنان می بندد، انتشار اخبار و گزارشات تضعیف کننده فوق، موجب بهره برداری دشمنان و احیانا مقابله به مثلِ آن بخش از نیروهای مسلح که در حق آنان بی انصافی شده، نیز خواهد شد. تضعیف نیروهای مسلح با هر بهانه و هدفی مغایر با منویات فرماندهی معظم نیروهای مسلح است و کسانی که اقدام به طرح موضوعات این چنینی می کنند، خلاف منویات رهبری عمل می کنند.

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: ارزشی #تنگه_ابوقریب #منویات_رهبری #تضعیف_نیروهای_مسلح
[ جمعه 9 شهريور 1397 ] [ 22:18 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

جنگِ ترکیبی

 

در یک سال گذشته، طوفان هایی در سپهر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران وزیدن گرفته که به جرأت می‌توان آنرا ناشی از اجرای جنگ ترکیبی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران دانست.

کد هدایت به بالا


[ جمعه 9 شهريور 1397 ] [ 22:17 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

کنایه «علی انصاریان» به پراید 40 میلیونی +عکس

علی انصاریان در استوری  اینستاگرام در واکنش به قیمت پراید با انتشار تصویری نوشت:

 امان از گرانی و بیخیالی بعضی ها و استقبال مردم از آن.

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, امان از گرانی و بیخیالی بعضی ها و استقبال مردم از
[ جمعه 9 شهريور 1397 ] [ 22:15 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

عيد غدير مبارک

پیامک تبریک ویژه عید غدیر خم

خورشید چراغکی ز رخسار علیست / مه نقطه کوچکی ز پرگار علیست

هرکس که فرستد به محمد صلوات / همسایه دیوار به دیوار علیست

عید غدیر مبارک

پیامک تبریک ویژه عید غدیر خم



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, عيد غدير مبارک
[ پنج شنبه 8 شهريور 1397 ] [ 23:11 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

چابک‌سازی ذهنی دانشجویان مد نظر فرمانده ارتش است

چابک‌سازی ذهنی دانشجویان مد نظر فرمانده ارتش استامیر حسین ولی‌وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ارتش جمهوری اسلامی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که  صبح روز سه شنبه ۶ شهریورماه برگزار شد، گفت: ما اهدافی را برای هر دوره تبیین می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا به این اهداف دست پیدا کنیم.

وی افزود: موضوع پایان‌نامه دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دغدغه‌های ارتش جمهوری اسلامی و یا ارتش‌های کشورهایی است که دانشجویان آنها در این دانشگاه حضور دارند. در این دوره موضوع چابک‌سازی ذهنی که مد نظر سامانه فرماندهی است را دنبال و تلاش می‌کنیم، دانش محوری و خرد ورزی را در بین دانشجویان ارتقا دهیم.

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه دافوس برگزار شد

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, قهرمان, انقلابی
[ پنج شنبه 8 شهريور 1397 ] [ 23:10 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

جنگنده کوثر به مراتب توانمندتر از نمونه خارجی آن است

جنگنده کوثر به مراتب توانمندتر از نمونه خارجی آن استامیرمحمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که  صبح روز سه شنبه ۶ شهریورماه برگزار شد،  در جمع خبرنگاران گفت: امروز ما جت‌های جنگی را از صفر تا صد تماما خودمان می‌سازیم و حتی به اندازه ذره‌ای کم هم نیازمند خارج نیستیم.

وی افزود: جنگنده کوثر با مشابه‌های خارجی خود قابل قیاس نیست و به مراتب به روز شده و توانمندتر از آنهاست؛ همچنین این وسیله مبنایی خواهد بود که تمام پرنده‌های ما که به نوعی نیازمند خارج بودند به نوعی مستقل شوند.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: در زمینه موتور و اویونیک، همکاری خوبی بین ارتش و وزارت دفاع شکل گرفت و این جنگنده هم اکنون در حال تولید انبوه است.

 # ارتش - قرمان - انقلابی

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, قهرمان, انقلابی
[ پنج شنبه 8 شهريور 1397 ] [ 23:9 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

آخرین تغییرات در نحوه محاسبه کسر خدمت ایثارگری، جانبازی و آزادگی

آخرین تغییرات در نحوه محاسبه کسر خدمت ایثارگری، جانبازی و آزادگی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ ضوابط جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران به نیروهای مسلح خبر داد.

سردار موسی کمالی گفت: به منظور فراهم کردن زمینه استفاده همه فرزندان ایثارگران از تسهیلات کسر خدمت بنا به توافق به عمل آمده میان مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح به ازای هر درصد جانبازی، هر ماه اسارت و هر ماه رزمندگی ۱۲ روز کسر خدمت به فرزندان ایثارگران تعلق می‌گیرد که ضوابط اجرایی این مقررات به نیروهای مسلح ابلاغ شده است.

وی درباره فرآیند انجام کار افزود: فرآیند اخذ گواهی و ثبت کسر خدمت سربازی برابر روال گذشته است بدین ترتیب که رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دریافت گواهی مربوط به یگان‌های محل خدمت خود در نیروی زمینی، نیروی هوایی، دریایی و پدافند‌ هوایی و رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان رزمنده هم به سپا‌‌ه‌های استانی و سازمان بسیج مراجعه کنند.

ضوابط جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران اعلام شد

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, قهرمان, انقلابی, نیروهای مسلح
[ پنج شنبه 8 شهريور 1397 ] [ 23:9 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

پیام‌های حمله صماد یمن به فرودگاه دبی+ فیلم

پاشنه اقتصاد امارات لرزید؛ پیام‌های حمله «صماد»/«دبی» بهشت سرمایه‌گذاری باقی می‌ماند؟+ فیلم و تصاویرالمسیره از حمله پهپاد صماد ۳(که به نام شهید صالح الصماد رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن نامگذاری شده است) به فرودگاه بین المللی شهر استراتژیک دبی در یک عملیات منحصر به فرد در پاسخ به جنایات مستمر ائتلاف سعودی اماراتی علیه ملت یمن خبر داد.

 تاکنون درباره خسارات احتمالی این حمله پهپادی منحصر به فرد یگان پهپادی ارتش یمن خبری مخابره نشده است.‎

یگان پهپادی ارتش یمن حدود یک ماه قبل نیز در واکنش به جنایت‌های امارات در این کشور فرودگاه ابوظبی را با یک فروند پهپاد صماد ۳ هدف قرار داده بود.‎ 

از آغاز تجاوز عربستان به یمن امارات به عنوان یکی از همپیمانان اصلی رژیم سعودی جنایات بی شماری در یمن مرتکب شده است.

بیشتر بخوانید:آتش‌سوزی در فرودگاه دبی در پی حمله پهپادی


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, یمن, عربستان, امارات, جنایت
[ پنج شنبه 8 شهريور 1397 ] [ 23:8 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

لبنان و لزوم آمادگی در برابر فتنه‌ای جدید؛

عربستان به دنبال تغییرجایگاه مقاومت لبنان و غرق این کشور در فتنه، سناریوی جدیدی برای ایجاد تنش در لبنان و منطقه طراحی کرده است.

حریری لبنان را به سوی فتنه ای جدید می برد

 سعد حریری به عنوان مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان، پس از پیروزی حزب الله در انتخابات پارلمان تلاش می کند تا روند تشکیل کابینه را به تاخیر بیاندازد و حضور حزب الله در تصمیم گیری های سیاسی لبنان را کمرنگ و یا حتی حذف کند.در همین راستا هم حریری تهدید کرده  " در صورتی که  برخی  از احزاب این کشور بر احیای روابط بیروت- دمشق اصرار کنند، دولت جدید لبنان را تشکیل نمی دهد

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, لبنان, حریری, حزب الله, سعودی
[ پنج شنبه 8 شهريور 1397 ] [ 23:7 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

جهاد اجتماعی و فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد

جهاد اجتماعی و فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد

 حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه تجلیل از کارکنان ممتاز نیروی زمینی ارتش که امروز سه شنبه ۶ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه انتقال روحیه رزمندگی، ولایتمداری، پای کار بودن، سخت کوشی و وفاداری به نسل‌های بعدی برعهده ما است. 

وی افزود: برگزاری مراسم تجلیل و تکریم و این گونه  همایش‌ها، یکی از راه های انتقال فرهنگ به نسل های بعدی است.


 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, قهرمان, انقلابی
[ پنج شنبه 8 شهريور 1397 ] [ 23:6 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ارتش در ورزقان

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ارتش در ورزقان

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت ۵ روز یک بیمارستان صحرایی را در شهرستان ورزقان راه اندازی کرد.

 به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت ۵ روز در شهرستان ورزقان راه اندازی شد.

امیر شهنام بابلی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش  ضمن این اعلام این خبر، گفت: این بیمارستان از سوم شهریور تا هفتم شهریور ماه سال جاری با چندین اکیب در قالب رشته‌های تخصصی جراحی مغز، جراحی قفسه سینه، اعصاب و روان، قلب، چشم، ارتوپدی، داخلی، زنان، رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، اتاق عمل سیار، دندانپزشکی و…به مردم روستای آقافرامرزی از توابع شهرستان ورزقان به صورت رایگان خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

 # ارتش - قهرمان - انقلابی

 

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, قهرمان, انقلابی
[ پنج شنبه 8 شهريور 1397 ] [ 23:5 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

نزاجا آمادگی مقابله با هر تهدیدی را دارد

نزاجا آمادگی مقابله با هر تهدیدی را دارد امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح‌های مختلف نیروی زمینی در جهت تغییر ساختار این نیرو، گفت: امروز به فضل الهی تیپ‌های پیاده و تکاور ما به تیپ‌های متحرک و هجومی و واکنش سریع تبدیل شده‌اند و این برنامه‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: به جرات می‌گویم که تحرک و آمادگی رزمی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته ارتقای بسیار زیادی پیدا کرده است.



کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: اخبار روز, ارتش, قهرمان, انقلابی
[ پنج شنبه 8 شهريور 1397 ] [ 23:4 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]