رمز تداوم ارتباط

در زیر به نکات مهمی اشاره می نماییم که تأثیر مستقیم در تداوم ارتباط با دیگران دارد.

1 – ادب و احترام را نسبت به مخاطب خود رعایت کنید.

2 – برای  برخورد اول خود برنامه ویژه­ای داشته باشید.

 3 – مراقب رفتارهای عصبی خود باشید.

4 - صادق باشید.

5 – برای آنکه حرفتان تاثیر گذار باشد، مبالغه نکنید.

6 – از ارتباط غیر کلامی غافل نشوید.

7 – به طرف مقابل هم اجازه حرف زدن بدهید.

8 – سعه صدر داشته باشید.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: گفت و گو, نگاه, ارتباط, مؤثر, رمز

ادامه مطلب
[ شنبه 27 تير 1394 ] [ 12:54 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

نقش همگام شدن در ارتباط مؤثر

برای همگام شدن روش های مختلفی وجود دارد. می توانید با روحیه، با زبان بدن و انگاره های سخن وری او(اندازه صحبت، لحن صدا و بلندی و کوتاهی آن و کلمات و عبارات و تصاویری که شخص از آن استفاده می کند) همگام شوید. قانون تنوع راه حل ها را فراموش نکنید. هرچه دامنه درک و رفتار شما وسیع تر باشد، ساده تر می توانید با انواع طرز رفتار دیگران و یا انواع تیپ های شخصتی آنان کنار بیایید.

افراد کسانی را دوست دارند که مانند خود آنها باشند. با کسانی بیشتر معاشرت می کنند که مانند خود آنها هستند و دنیا را مانند خودشان می بینند. و در دوست داشتن یا نداشتن شبیه خود آنها هستند. افراد دوستان خود را از میان کسانی انتخاب می کنند که تحت تأثیر آنان بتوانند ارتباط گرم و صمیمی داشته باشند. به همین دلیل می گوییم .. بقیه مطلب را در ادامه بخوانید.

کد هدایت به بالا



برچسب‌ها: : همگامی, ارتباط, نزدیک شدن, همتاسازی

ادامه مطلب
[ شنبه 27 تير 1394 ] [ 12:52 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

1- مستقیماً به فرد متکلم نگاه کنید

وقتی با فرد مشغول صحبت هستید، ارتباط بصری مستقیم با او ایجاد کنید. این بارزترین و اصلی­ترین روشی است برای اینکه او بداند در حال گوش دادن به حرف­هایش هستید. هر چه بتوانید ارتباط بصری بهتری برقرار کنید، بیشتر به نظر می­رسد که درگیر موضوع گفت و گو شده­اید و فعالانه گوش می­دهید. اگر مدام یا برای مدت طولانی به جایی دیگر نگاه کنید، به طور حتم باعث خواهد شد که فرد از خود واکنش منفی بروز دهد و پیش خود فکر کند:«من فرد کسل کننده­ای هستم. او تمایلی به شنیدن حرف­هایم ندارد.» یا « او علاقه­ای به من و حرف­هایم ندارد.»

ارتباط بصری ضعیف، هیچ فکر و ذهنیت مثبتی را در هیچ کس ایجاد نخواهد کرد. اگر می­خواهید فرد شما را فردی خوش برخورد و دوست داشتنی بداند، باید هنگام گوش دادن به حرف­های فرد، به خوبی با او ارتباط بصری برقرار کنید. برای این منظور باید با تمرین، تمرکز داشتن بر گفت و گو را یاد بگیرید و استفاده از ارتباط بصری مستقیم را به هنگام گوش دادن، بسط و گسترش دهید. وقتی در هنگام ملاقات با فرد در حال صحبت هستید، مستقیم به چشم­های او نگاه کنید و نه به پیشانی، بینی یا گوش­هایش، فقط به او و حرف­هایش توجه و تمرکز داشته باشید. این امر باعث جذب فرد شده و در او شوق بیشتر برای گفت و گو و ارائه هرچه بیشتر اطلاعات ایجاد می کند.

2- از تصدیق کننده­های کلامی استفاده کنید

در هنگام گفت و گو استفاده از دلگرم کننده­های صوتی برای دلگرم کردن فرد به ادامه صحبت و برقراری یک ارتباط کلامی خوب لازم است. اما اگر آنها را با دلگرم کنندههای کلامی درآمیزید، تأثیری دو چندان برجای خواهید گذاشت. ارتباط بصری، حرکت دادن سریع و دقیق چشم­ها، برگرداندن بدن به طرف او و تکان دادن سر به علامت تأیید، تأثیر بسیار زیادی بر فرد خواهد داشت. اما وقتی قدرت اصوات و کلام مؤثر را نیز به آنها اضافه کنید. تبدیل به یک هم صحبت خوش بیان و کاملاً دوست داشتنی می­شوید.

کد هدایت به بالا



ادامه مطلب
[ شنبه 27 تير 1394 ] [ 12:51 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

نقش همدلی و همدرد در ارتباط مؤثر

 

 اغلب ما زمانی که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم همواره افکار، آرزوها ، تمایلات، نگرانیها و ترسهای خود را آشکار می سازیم. بدین جهت نیاز داریم که دیگران اولا درک درستی از ما داشته باشند و ثانیا با ما در زمینه نگرانیها، ترسها و مشکلاتمان همدلی و همدردی کنند. همدردی تلاشی است برای درک و فهم نیاز ذهنی طرف مقابل. برای همدلی باید بتوانیم خود را جای دیگران بگذاریم و از دریچه چشم آنها نگاه و احساس کنیم. در همدلی شما می توانید سخن طرف مقابل را تکرار کنید تا بداند که شما منظور او را دریافته اید. مثال: دوستتان به شما می گوید: هم اتاقی ام اعصاب من را خرد کرده است به هیچ وجه نمی توانم او را تحمل کنم. با استفاده از طرز رفتار همدلانه می توانید به او بگویید: مثل اینکه از دست او خیلی عصبانی هستی، این طور نیست؟

کد هدایت به بالا



ادامه مطلب
[ شنبه 27 تير 1394 ] [ 12:48 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

شهر الرمضان

کد هدایت به بالا


[ شنبه 6 تير 1394 ] [ 20:11 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]

اینم از کری

توافق هسته‌ای گزينه‌های ما را برای مقابله با ایران تغییر نمی‌دهد/ جان کری: توافق هسته‌ای گزينه‌های ما را برای مقابله با ایران تغییر نمی‌دهد/ به خاطر حمایت از اسرائیل از برخی نهادهای سازمان ملل اخراج شدیم وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شد از هیچ اقدامی برای حمایت از رژیم صهیونیستی فروگذار نمی‌کند. به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی "تایمز آو اسرائیل،" جان کری -- وزیر امور خارجه آمریکا -- در گفت‌وگو با کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: توافق هسته‌ای نمی‌تواند بر گزینه‌های آمریکا برای مقابله با تلاش‌های احتمالی ایران به منظور ساخت تسلیحات اتمی اثر بگذارد. وی بر حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی تأکید کرد. کری در ادامه گفت: به همه اسرائيلي‌ها مي‌گويم که اگر ايران بخواهند به طرف ساخت بمب بروند ما اين توانايي را داريم که آنها را متوقف کنيم و هيچ گزينه‌اي را از نظر دور نخواهيم کرد.

کد هدایت به بالا


[ شنبه 6 تير 1394 ] [ 20:9 ] [ عباسعلی مدبر ]
[ ]